När bilstereon går igång tar det inte mer än någon sekund innan viljan att köra vägen fram utan mål infinner sig. Det är något med rösten i kombination med ljuden från bilen som gör mig lugn. Jag har sovit dåligt i natt, det spelar givetvis in, konstiga drömmar om en stövelbeklädd fot som trampar hårt på en hand som håller om en skurborste. Foten trampar hårdare och hårdare till man hör hur fingrarna går av, men det är ingen som skriker. Bara ljudet av ben som knäcks.
När jag slår av motorn kommer en besvikelse över mig.

———————————————————

Jag gillar känslan när jag får efter att ha druckit ett par glas och känner att huvudet blir tyst. Det är som när köksfläkten man glömt på stannar, när man slår av datorn – Det blir tyst.
Saker kan bli klarare för mig när jag dricker ett par öl än de är när jag kommer hem från jobbet. Det är inte bara axlarna som sjunker ner av alkoholen, det är väven bruset. Eller är det så att min förmåga att stå ut med vardagens alla ljud förbättras? Eller är det bara så att jag tror att det är så? Tankens kraft är ju onekligen stor.
Kan det vara så att jag rättfärdigar mitt alkoholintag med att jag kanske har tinnitus? Frågan är ju då om jag har det eller ej. Hur avgör man det? Jag har alltid upplevt ett visst öronsus, men om det är verkligt eller något som alla har är ju en relevant fråga. Men säger man? Hur tyst är det när det är tyst?

———————————————————-

Det där med musiken däruppe kommer jag att skriva mer om, det är något jag har funderat på ganska länge. Varför jag lyssnar på viss sorts musik och varför jag formligen dras till vissa artister. Men när jag blir färdig till att sammanställa det är en helt annan fråga. Men jag ska försöka komma igång med lite mer metodiskt arbetande, inte bara med den här bloggen utan med mitt skrivande över lag.

