Precis ätit frukost efter en joggingtur. Snabbaste rundan hittills den här träningsomgången. Det kommer kännas i benen ikväll. Gick från en tid på 16.08 till 14.59. Okej det är över 2,18 km så det är ju inte så att jag håller någon monstruös hastighet men det är snabbt för att vara jag.

Snabbt gick det i fredags också. Då skulle jag joggat men jag jobbade och sen var det kick-off med jobbet. Det dracks whisky. Tydligen finns det en del bildbevis. För att beskriva hur illa det var så kan jag ju berätta att under middagen så lämnade jag bordet och lokalen, drev runt en stund på egen hand och stod sen och klappade ett par hästar. Sen var jag dock i fin matchform igen och det hela slutade med en runda på stan innan vi skulle gå hem. Vilket slutade i jobbsnack och plötsligt började folk rasta sina hundar och några cyklade till jobbet. Solen gick upp. Jag var hemma typ halv sju tror jag. Kollade inte så noga på klockan. Så därför blev det inget tränat i fredags. Eller i lördags. Inte heller i söndags kände jag mig redo.

Men i måndags gjorde jag det. Och då gick det inte så bra. Det var tungt. Mitt normala sluggeraktiga löpsteg som knappast kan kallas graciöst, snarare som typ RoboCop (tror fan det blir utslag på seismologiska mätare när jag joggar), blev ännu tyngre och att jag gick ut i ett för högt tempo gjorde inte saken bättre.

Får bli lite mer vatten den närmaste tiden. Inte för att jag har druckit speciellt mycket vin men ändå.

