imageJag har alltså börjat gå till jobbet. Det som tog typ tio minuter i bil tar nu nästan en timme. I början fick man en del kommentarer och frågor om bilen var sönder. Det var en del som inte kunde förstå hur jag kunde välja att gå istället för att ta bilen. Ibland undrar jag själv hur jag står ut med det, men det har ju get mig en del tid. Det är ett perfekt tillfälle för att lyssna på podcasts till exempel. För att inte tala om att jag får tid att bearbeta dagen. Jag kan gå genom allt och när jag kommer hem kan jag släppa arbetet på ett helt annat sätt än tidigare. När jag jobbar tidigt så kommer jag till jobbet och är pigg. Visst jag får gå upp strax efter fyra men det är värt det. Den stora nackdelen är väl när jag jobbar kväll. I och med att jag blir ganska svettig när jag går hem så duschar jag inte på jobbet. Jag hoppas att inte mina grannar tar illa upp när jag drar igång duschen klockan halv två på natten. De har i alla fall inte klagat. Än.

Trots att jag inte kommer hem förrän strax efter ett på natten så kommer jag i säng ungefär i samma tid som när jag tog bilen. Det handlar ju till stor del om att jag kan släppa jobbet snabbare nu än innan och därför kommer hjärnan ner i varv och jag kan somna. Det är väldigt skönt.

imageEn annan nackdel är ju att där jag går finns det en del vildsvin längs vägen. Nu har jag bara gått de senaste tre veckorna och inte sett dem. Men de har skrämt mig ganska rejält ändå. Längs en del av sträckan går ett staket. Och det var där innanför mitt i natten som det helt plötsligt rasslade till när jag kom gående försjunken i en ljudbok. Adrenalinkick vill jag säga.

Nu är vädret härligt också i alla fall här, det har inte regnat och det har inte blivit så där vansinnigt kallt än. tvärt om så kan man fortfarande få sig en härlig dos solsken och lite härliga naturupplevelser.

