Det är match i Helsingborg i eftermiddag. Det var ett tag sen jag var där nere nu och jag ser verkligen fram emot att åka ner.

Jag hade planerat att åka tåg ner. Bara sitta och njuta, lyssna på musik eller någon ljudbok och ta det lugnt. På vägen hem tänkte jag skriva. Jag hade hela dagen planerad. Så när jag vaknade i morse så tog jag fram mobilen för att kolla när tågen går. Tanken var att jag skulle åka ner lite tidigare, ta en lunch och en öl på supporterbaren innan jag tog mig upp till arenan.

Så jag kollade upp ett bra tåg. Kollade när matchen skulle starta och kollade efter ett tåg hem. Då föll det. Matchen kommer sluta någonstans 19.20 – 19.30 med presskonferensen och tiden det tar att gå från Olympia till Knutpunkten så skulle jag inte hinna med tåget 19.53. Jag skulle få vänta till 21.53. Det skulle innebära att jag skulle komma till Halmstad strax innan 23.00 och vara hemma närmare 23.30. I morgon är det dags att gå upp vid 05.00. Den ekvationen går inte riktigt ihop för mig längre.

Så jag får tar bilen ner istället. Vilket ger mig lite mer tid nu på förmiddagen. Jag kan ta det lite lugnare. Även om jag hade sett fram emot tågresan så ser jag ännu mer fram emot att få sova några fler timmar inatt.

Det faktum att jag tar bilen ner betyder ju att jag kan ta mig ner tidigare gå en sväng på Väla och se om jag inte kan hitta en microvågsugn så jag åter igen kan hävda att jag lever i den moderna tiden.

Lergryta. Se så fint det blev igår. Jag är mycket nöjd över hur det blev. Middag till mig och tre matlådor. Med lite Turkisk yoghurt var det väldigt gott och lergrytan kommer vara välanvänd.

