Ute blåser det som attan och här inne sitter jag med en katt i knät och en huvudvärk som verkar vilja dela skallen. Var en tur till affären efter jobbet och bara på den korta stunden jag var där inne fick stormen rejäl fart. Ett antal reklamskyltar hade blåst iväg över parkeringen när jag kom ut. Det kändes rejält i bilen när vinden tog i, när jag stod still vid rödljusen så var jag glad att jag inte satt i min gamla Mitsubishi Colt. Den hade nog flyttat sig i sidled när vinden tagit tag i den.

IMG_2030Har köpt hem lite mineralvatten och så fick jag tag på rökt makrill och potatissallad, så jag får mat även om strömmen skulle få för sig att försvinna. Badkaret är fyllt med vatten i fall det skulle sluta rinna ur kranarna. Skulle ju i och för sig kunna hänga ut en hink från balkongen och fånga in regnvattnet. Allt som kan laddas ligger på laddning.

Så jag känner mig ganska rustad nu. Jag sitter och ser ut på balkongen och inglasningen fjädrar ganska rejält. Skönt så länge den gör det. Just nu känns det som att det får blåsa så länge det orkar, eller i alla fall tills jag ska sova. Med min huvudvärk lär det i och för sig inte bli något problem med den saken men det får ju gärna bli lite tyst dock.

