Det har varit en sån där dag idag. En dag då jag ska göra något men jag ska bara först. Jobbet flöt på ganska bra i och för sig men sen har det bara runnit iväg.

Jag tog ledigt en halvtimme för att åka och kolla på lite U21 fotboll. På vägen till matchen kom jag på att jag kan ju svänga inom därhemma och kolla posten. På hallmattan låg en avi, min nya telefon hade kommit och låg på ICA Maxi och väntade. Jag skulle bara till matchen först. Där i snålblåsten blev det en del skrivet, en del twittrat en del chattat och en del fotat.
Sen skulle jag bara ta tränaren för en kommentar men han var lite upptagen så jag tänkte att jag kan maila honom istället. På väg till affären började bensinlampan lysa. Men jag skulle ju bara hämta ut min telefon.

IMG_2036

Här satt jag och frös.

När jag kom till Maxi kom jag på att jag behövde handla lite, så det blev en tur in i affären och så kunde jag äntligen hämta ut min telefon. Sen bar det av hemåt, mörkret började lägga sig och jag tänkte att jag kanske skulle gå till jobbet i morgon. Kom på att jag var tvungen att tanka, detta glömdes nästan tack vare att bensinlampan helt plötsligt slutat lysa. Så bort till macken och sen äntligen hem.

Hungrig som en varg var jag men jag skulle bara på toa. Sen kom jag på att det kan ju vara bra att packa upp telefonen så fort som möjligt så man kan hinna aktivera simkort och ladda den ordentligt och så.

När jag satt där så kände jag hur hungrig jag var, men så kom jag på, jag skulle ju maila tränaren! Det går ju snabbt. Sen fick jag snabbt svar och jag började skriva om matchen. Sen kom jag på att jag var hungrig. Igen. Men så kom jag på att jag behövde raka mig. Det går ju snabbt.

Ja ni fattar va? Allt det här ska bara ledde till att jag åt middag, bestående av keso, smörgåsar och satsumas, klockan halv nio på kvällen. Nu känner jag mig helt färdig. Jag som tog ledigt en halvtimme från jobbet för att jag inte skulle behöva stressa till matchen. Har inte gjort något annat känns det som just nu.

Men skam den som ger sig. I morgon är det en ny dag och en chans till bot och bättring. Kanske blir det en promenad till jobbet. Vem vet?

