Det var ju planerat att jag skulle gå till jobbet idag. Det blev inte så. Jag vaknade och kände mig överkörd av en lastbil. Så lyssnade jag på vinden och bestämde mig för att sova en timme till och ta bilen istället. Det gjorde jag rätt i. Hade jag valt att gå hade jag kommit halvvägs ungefär innan himlen öppnade sig. Nu slapp jag det. Men lackeraren på jobbet som cyklar varje dag var inte lika lycklig.

IMG_2039Så jag började dagen med att jag svalde två panodil med första kaffet på jobbet. Det kändes som att jag var på väg att bli förkyld. En förkylning stoppar inte mig dock och idag var det dags för att svarva nav. Förkylningen får komma en annan gång.

Så blev det frukost och en lite udda konversation uppstod mellan mig och en kollega.

Kollega: Jag har testat lägga pussel på nätet. Men det är så jobbigt för då kan man ju inte fuska!

Jag: Hur fuskar man med pussel?

Kollega: Man våldar ihop bitarna.

Jag: Jag hade ju fattat om det var typ soduko. Där kan man ju verkligen inte fuska på internet.

Kollega: Men hur fuskar man i soduko?

Jag: Man fyller i siffror så att det ser bra ut. Ingen som kollar det ändå ju.

Kollega: Men så kan man ju inte göra.

Jag: Men det är okej att vålda ihop pussel?

Kollega: Ja!

Ja ni fattar nivån. Man har inte roligare än man gör sig och det var ändå en höjdpunkt.

 

 

 

