image

Så har den kommit igen. Alla hjärtans dag. En av de mest utskällda dagarna på året tror jag och det är en av anledningarna till att jag försöker hålla mig borta från Facebook och Twitter under dagen.

Det är en konstruerad dag gjord för att handeln ska kunna kränga ännu mer saker, dessutom kan man ju köpa blommor till den man älskar vilken dag på året det än är. Det hade ju varit bättre om man gjorde det lite helt apropå istället för att göra det den dagen när alla andra gör det.

Det roliga i det hela är att ovanstående kommer från personer i min egen ålder, personer med barn, som för några månader sen tyckte att Halloween är ju hur mysigt som helst.

Själv ska jag fira den genom att ligga i fosterställning på soffan med persiennerna nere kollande på House of Cards säsong 2 på Netflix medan jag dricker whiskey ur en nappflaska.
Sen ska jag avsluta dagen med att gråtrunka mig till sömns med Lugna favoriter på i bakgrunden.

Så vi ses på andra sidan!

