Jag vaknade med en ganska rejäl bakfylla i morse. Så efter frukosten lade jag mig på soffan och somnade. När jag vaknade några timmar senare mådde jag mycket bättre. Pigg och glad så tänkte jag att det skulle vara gott med lite söndagsfika.

Tittade efter vad som fanns i skåpen och kom fram till att muffins får det bli.

IMG_0101.JPG (2)

Jag blandade socker och smör.

IMG_0102.JPG (2)

Sen blandade jag ihop mjöl, bakpulver och lakritspulver. Smaklösa muffins är ju så trist.

IMG_0105

Med mjölk och ägg vispas allt till en jämn, tjock smet.

IMG_3142

Sen ner i formar i min muffinsbakmaskin.

IMG_0097

mmm ser gott ut!

IMG_0106

Lite härlig frosting höjer ju njutningen. Jag pudrade lite lakritspulver över dem också.

IMG_0107.JPG (2)

Lite dekoration måste man ju ha.

IMG_0096

Färdigt att njutas!

