Så jag gick av mitt skift och körde till McDonalds innan jag körde hem. Tanken var lite nattamat och sen ner i sängen. Sova mellan 01.30 och 08.30, gå upp och ta en morgonpromenad för att sen ta itu med dagen innan det skulle vara dags att åka till jobbet igen vid 14.00.

När jag tittade på klockan och insåg att den var 05.45 och jag inte hade sovit en blund så gav jag upp. Jag funderade en liten stund på att ta morgonpromenaden då och sen sova fram till det var dags att åka till jobbet. Men vad hände då? Då kom tröttheten över mig. Jag ställde om klockan till 13.00 och tänkte då har jag en timme på mig att göra mig i ordning och äta innan det var dags att dra till jobbet. Jag somnade. Och vaknade 11.20! Inte alls som planerat. Trött som en bäver var jag också, men kroppen ville inte sova. Allt den ville var att åter igen börja hosta upp det slem som förkylningen har lämnat i mina lungor. Alltså samma sysselsättning som kroppen har haft sen klockan 01.00.

2014-01-25 05.30.21

Så vad har jag mer sysslat med medan min kropp har försökt spetta loss intorkat slem från mina lungor? För visst är det så det känns till slut? Som att någon med stämjärn och hammare sitter och knackar loss slem från lungorna.
Min tid har inte varit tillspillogiven, jag har läst en hel del i senaste Offside, har även läst en del intressanta artiklar på nätet, har jobbat på att få igång min tyska och testat om jag inte kan lära mig lite spanska. Bara för att det är skoj. Har legat och uppdaterat twitter varannan sekund för att se om någon annan var vaken. Det var det inte.

Så jag hade planer på en morgonpromenad för att åter igen börja närma mig 10.000 steg om dagen, skriva något bra inlägg om HIF jag hade en bra idé men eftersom mitt minne inte är så bra när det inte får vila så försvann den, jag skulle raka mig och slutligen laga en god nyttig lunch innan jag åkte och jobbade.

Nu är klockan 12.30 och jag har bäddat sängen idag. Thats it. Jag vägrar dra upp persiennerna eftersom det är bara onödigt när jag snart ska åka hemifrån och när jag kommer hem så ska de ner igen. Sängen bäddar jag mest för att inte förfalla alldeles. Jag kommer hinna raka mig, tömma kattlådan och slutligen åka iväg och äta lunch. Sannolik dyrt och onyttigt. Jag tycker att jag förtjänar det.

