Så är det äntligen klart. Papper är påskrivna och den 11/8 börjar jag som yrkeslärare på Industritekniska programmet.

2014-06-12 15.19.39-2

Det känns spännande, skrämmande och roligt. Under tiden jag har bott här i Halmstad så har jag haft två jobb. Cnc operatör på Keycast Meko där jag varit sen 2006, med ett års avbrott under krisen då jag var lärare på Lernia inom skärande bearbetning. Så det är ju inte helt okänd mark jag ger mig in på. Jag ska gå där och betvinga tonårshormoner och se till att de lär sig ett yrke så de kan försörja sig.

Men det finns två saker som kommer med det här beslutet. Det första är att jag ska börja läsa på Yrkeslärarprogrammet för att få behörighet. Den andra saken är, vad ska jag nu kalla mig? Många ställen där man ska ha användarnamn så heter jag ju Svarvarn. Denna sidan heter ju En svarvares funderingar.

Det tål att funderas på.

