Iphone har ofta anklagats för att vara en dålig mobil. Jag har min andra Iphone och jag har inte varit något annat än nöjd med den. Det klagas på att man spräcker glaset och förstör skärmen.

Jag är förvisso tämligen rädd om mina saker, men det har ändå hänt att den där telefonen glidit ur handen och studsat i både betong och klinker golv. Den har sina små märken speciellt i metallramen men glaset håller. Vatten har ju varit en annan sak som man inte får utsätta den för. Sägs det.

I morse var jag på toa på jobbet. När jag skulle resa mig så lade jag i från mig min iphone på hållaren för toarullar. Så när jag spolat och tvättat händerna så skulle jag ta min mobil och då glider den ju givetvis ur handen igen. Med en fin volt så landade den i toaletten. Då var jag övertygad om att det var kört.

Jag fiskade upp den och tackade min lyckliga stjärna att jag hade spolat precis. Torkar av telefonen med en pappers handduk och trycker på startknappen. Och den fungerar! Jag har inte haft något problem med den på hela dagen efter det. Där var en liten strimma över skärmen som man knappt såg där det var en liten färgskiftning men det är borta nu.

Givetvis är jag glad att den klarade sig, men gladast är jag nog ändå att jag hade hunnit spola.

