Har valt bort bloggen allt för länge nu. Lärarjobbet tar en hel del tid och energi, och den energi jag har haft över har jag valt lägga på annat. Med annat menar jag främst lägga bud på fickur på tradera och tappa vikt.

I början av terminen startade en tävling om vem som kan tappar mest vikt fram till jullovet. Allt är ordnat via skolsköterskan. Samtliga som gick med i tävlingen la en hundralapp i potten. Reglerna är enkla. Skolsköterskan väger och räknar ut BMI. Den som fram till jullovet gått ner mest procentuellt vinner. En delvägning sker nu på fredag. Den som gått ner mest tills dess tar hem en tredjedel av potten. Den som sedan gått ner mest när det är finalvägning tar hem resterande del av potten. Inga andrapris. Hittills har jag gått ner ca 15kg. Jag ska vinna.

I övrigt är lärarjobbet en berg och dalbana. Allt utöver just att lära ut yrket tar tid och energi, något som är väldigt irriterande. Men det är bara att tugga i sig. En vecka kvar till novemberlovet, tiden har rusat fram. Det ska bli skönt även om inte jag som lärare har ledigt hela veckan. Måndag och tisdag kommer spenderas i Jönköping för att lära mig de nya maskinerna som kommer till skolan nästa vecka.

Så det var en liten uppdatering om vad som händer just nu. Resterande tid av dagen kommer gå åt till att tvätta, styrka tvätt och tillaga en bit karré i ugnen. Allt görs med ett tämligen lugnt tempo.

