Åkte ut och tog en fika på Espresso House. Hyfsat lugnt strax innan elva. Alla vansinnesshoppare hade inte vaknat än. Högtalarna spelade julklassiker istället för det vanliga caféskvalet. Ett par tjejer satt och satte ihop ett quiz. Lite Indien och så lite Michael Jackson.
En mormor, eller farmor för den delen, tillrättavisade sitt barnbarn som slängt upp benet på soffans armstöd. Kanske finns det hopp för ungdomen trots allt.
Skriver på telefonen, saknar block och penna. Det är överlägset i känsla. Man ser på ett helt annat sätt hur det ska vara. Har börjat spana lite efter en skrivmaskin. Där kan man inte skriva hur som helst. Men min lilla etta tillåter inte vilka investeringar som helst. Det måste funderas på.

Har börjat fundera på att göra en resa. Just nu går tankarna till Berlin. Tågresa ner och bo billigt några nätter. Bara gå runt och se den där staden.

Benhinneinflammationen gör att jag måste ta det lugnt över julen. Ingen jogging över jul alltså, vill klara 5km innan året är slut. Får väl se vad kroppen vill.

Idag ska det strykas tvätt och väskan ska packas inför morgondagen. I morgon efter att jag betalt räkningarna, och fångat in katterna, bär det av till Skåne för julfirande.

Har börjat titta på Breaking Bad. En och en halv säsong in är jag inte jätteimponerad. Efter alla lovord hade jag förväntat mig mer. Kanske växer den.

