Givetvis tog jag inte med mig block och penna när jag åkte till föräldrarna för julfirande. Jag funderade på det men struntade i det. Idag ångrar jag mig. I dag på självaste julafton skulle jag gärna haft block och penna. Men nu slipper jag i alla fall omaket med att tyda det jag har skrivit när jag ska skriva in det i telefonen.

Har gått ner en storlek i jeans, de sitter bättre än de större men nackdelen är att fickursfickan, den där lilla fickan i jeansen, är mindre. I alla fall på den här modellen. Ska jag använda dessa jeans i framtiden får jag ta det lite mindre uret. Men det hjälper inte mig idag.

Fem grader plus och regn. Skånes julväder gör inget för att öka på julstämningen direkt, å andra sidan var det länge sen jag kände någon sådan. Ge mig julbord, Karl-Bertil och lite knäck, sen är det bra.

Varannan jul är med bror, syster, syskonbarn, föräldrar och mormor. Detta är den andra julen. Med föräldrar och mormor. Mormor som är på väg mot de 90 är troligen inte med så länge till.

