Tog mig hem idag. Temperaturen sjönk och när jag kom fram fanns även en del snö. Inte riktigt det jag ville ha men jag kan inte råda över vädret. Har inte varit hemma i mer än sex timmar och ändå är jag redan inne i gamla gängor. Ligger i morgonrocken i soffan och kollar på Breaking Bad. Såg klart säsong tre och var glad för jag trodde det bara var en säsong kvar. Upptäcker då att det är fem säsonger. Inte vad jag väntade mig. Det är inte serien heller. Den har blivit hyllad överallt och ändå känns den inte så bra som alla säger. Det är en bra serie, men inte mer än så.

Funderar på att dra på mig kläder och gå ner till gatuköket. Det känns som att en korv med mos känns väldigt lockande ikväll. Även om jag har Jansson och skinka i kylen. Men det kan bli lunch i morgon. Hos mina föräldrar ägnade jag stor tid åt Bruce Springsteen biografin. Här hemma sitter jag och ser en tv serie som jag inte tycker är särdeles bra. Vanans makt är stor.

