image

Snön var försvunnen när jag vaknade. Ersatt med ett grått dis som troligen förstör för många nyårsfirare. Jag kommer min vana trogen, husera på balkongen med champagnen och något att tugga på. Klart eller mulet spelar ingen roll, året ska utväreras och dränkas i champagne. Det nya frälses i Guinness. Katterna sover på var sitt håll i lägenheten och jag väntar på att kaffet ska dra färdigt.

Så vad kan vi förvänta oss av det nya året? Är det bara för oss att hålla fast och följa med på färden? Eller måste vi forma något eget av allt det där som kommer mot oss?

Jag önskar att vi får ett gott år. Ett år som är lugnare och mer empatiskt, som styr in på ett bättre spår.
Det är vad jag tänker på när jag sitter i fåtöljen och väntar på att kaffet ska dra färdigt.

Må festen ikväll bli den sämsta det kommande året och må bakfyllan bli det värsta du behöver känna.

