Så jag har ägnat de senaste veckorna med att plöja genom Breaking Bad. En av de där serierna som har blivit så hyllade de senaste åren. Alla har rekommenderat mig att se den. Men varför då egentligen?

När jag tagit mig genom säsong tre jublade jag för att jag trodde det bara var en säsong kvar. Det var två och jag suckade tungt. Den här serien som alla hyllade levererade ju inte. Karaktärerna var väldigt endimensionella förutom Walter och möjligen Pinkman. Pinkman som faktiskt verkade vara den i serien som handlade någorlunda trovärdigt.

Men Walter White går från att vilja lämna sin familj med pengar nog att klara framtiden till att inte vara nöjd med fem miljoner dollar för han är inte i Methbranschen eller pengabranschen. Han är i imperiebranschen. Att han bränner alla broar för att storhetsvansinnet tar över bryr han sig inte om.

Serien tog sig i fjärde säsongen. Halva den säsongen var bra, då kom det lite känslor. Sen femte säsongen går lite upp och ner. Så av fem säsonger så var det en och en halv bra säsong. Då är jag snäll.

Jag är värd en pizza nu.

