Ska det vara så svårt att göra en andra säsong av en tv-serie? Suits har en riktigt bra första säsong men andra är riktigt strulig. Men än så länge får den hänga med.

Första riktiga dagen på jobbet idag. Det känns i kroppen just nu. Vinden låg på från havet i morse och promenaden till jobbet var inte riktigt så skön som jag tänkt mig. En regnrock står riktigt högt på önskelistan. Får kolla upp det. Vill inte handla sånt över nätet hur som helst. En trenchcoat hade inte varit fel, men priserna är lite för höga för min plånbok just nu. Får hålla tillgodo med min yllerock under vintern. Ett riktigt fynd från myrorna det där.

Jag glömde mitt paraply på jobbet.

Väntar spänt på retur från slipverkstaden. Köpte mig ett rakknivsset i jul och tänkte se hur lång tid det tar att lära sig den konsten. Har ju provat tidigare med en savonettekniv men riktig kniv har jag varit sugen på bra länge nu. Men den var ganska slö när jag fick den. Så den fick åka på tur till huvudstaden för att kanske bli en aning vassare. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Den rakning jag utförde med kniven var kanske inte den behagligaste jag har gjort, men jag skar mig i alla fall inte.

