Ny dag och ännu ett bud på en skrivmaskin. Än så länge är min maxgräns för låg för vinna. Men denna är så ful att den blir snygg.

Vill ha lite bra instrumental musik. Får gå och leta lite i skivbackarna på fredag tror jag. Känner igen den här fasen, den återkommer med jämna mellanrum.

Gatuköket luktar riktigt lockande varje dag när jag går förbi det på vägen hem. Någon dag så går jag in där. Men den dagen var inte idag. Inte i morgon heller.

Det blir så mycket snyggare med en skrivmaskin. Hoppas jag får tag på en snart.

Jag har börjat gå upp tidigt, gör armhävningar eller situps, fixar frukost innan jag går till jobbet med en podcast i öronen. Allt för att få lite perspektiv på världen. Lära mig något. Något nytt. Något annorlunda. Något som inte är verkstad eller fotboll. Som jag kan tänka lite på för att få hjärnan att gå i andra banor. Det känns bra, ännu så länge i alla fall.

Frågan är bara hur det skulle tas emot av en eventuell partner. Tror inte så många är glada över en klocka som ringer även på helgen. Allt för att kunna ha rutiner. Jag har en känsla av att jag mår bra av det.

