Så jag lyckades ropa in den där skrivmaskinen igår. Säljaren säger att den ska vara hos mig senast fredag. Hade nu bara IKEA fått in hyllplanen jag behöver så hade jag kunnat få in ett skrivbord att ställa den på. Den får stå i köket så länge.

Ny vecka, nytt schema och ny serie. Denna gång Broadchurch som inledde lovande. David Tennant i huvudrollen och jag har lite svårt att se honom som någon annan än Doktorn. Men som sagt, den inledde lovande.

Nytt schema och allt känns lite flytande igen. Men det ska nog gå bra. Får bara IKEA i hop grejerna och skrivmaskinen kommer så ska allt nog lösa sig. Just nu känns det bara tröttsamt det mesta. Måste sätta mig in i en ny kurs. Känns som att det är mycket måsten just nu. Ska tydligen komma snö och kyla i morgon.

På sätt och vis vill jag sätta igång tvn, låta den slå sönder tystnaden. Nu sitter jag och lyssnar på grannarnas tv istället. Sätter igång en skiva istället. Känns bättre, oklart varför egentligen. Jag gillar tv, har alltid gjort, men har börjat inse hur mycket tid den stjäl. Hur mycket skräp man fastnat framför jämfört med mängden riktigt intressanta program man hittat. Det går i vågor det där ändå. Därför står den kvar där som en snuttefilt. Har haft perioder då jag låtit tvn stå i månader. Den har alltid tagit sig tillbaka i mitt liv ändå. Men jag har ju klarat av att leva utan microvågsugn i snart 10år. Nu tänker jag inte på det. Kanske blir det så med tvn också?

