image

När jag vaknade i morse vaknade jag med huvudvärk. Snoozade fram till runt sju innan jag tog mig ur sängen. Började med den stora ommöbleringen direkt. Plockade ut hyllan och skruvade ner den från väggen. Soffbordet och soffan var fylld med böcker och bråte.

Men huvudvärken ville inte släppa. Hyllan och skrivbordet är uppe och det mesta är på plats. Har en hel del kvar att gå genom, för att inte tala om allt skräp som ska slängas.

Tog en fika på Eurostop till lunch. Kaffe och huvudvärkstabletter lugnade huvudvärken. Ute föll finkornig snö i vindarna. Kom hem och var trött. Landade på soffan för en eftermiddagsvila. Sov i ett par timmar, vaknade med begynnande halsont.

Min Olivetti Valentine är snygg på skrivbordet. Bara ett nytt färgband saknas. Har hittat ett par ställen på nätet som har band som passar. Någon på Etsy har originalband, inplastade, är sugen på att köpa dem.

Broadchurch är bra, tankarna går till danska serien Brottet. Det gillas.

Hyllan lutar.

