En helg utan tv avklarad. Eller ja, jag har ju som sagt surfplattan och den har ju gått varm i helgen. Har sett klart Broadchurch och den levererade, även om jag tyckte det var lite för mycket skruvade saker som hände i livet hos ortsborna. Men det gjorde ju att storyn levde till slutet. Så nu är jag tillbaka i Six feet under igen. Säsong två och den är puttrig.

Kom ut på en rejäl promenad idag. Längs stranden. Egon har lämnat en del spår. Var på väg till affären och jag gillar egentligen inte den utsikten som hamnen utgör, är trevligare att gå på andra hållet. Mer öppet så.

Så kom dagen då jag funderade på vad jag skulle ta mig till. Serier på surfplattan lockade inte och jag stod lite rådvill. Tvn fanns ju inte där för att fördriva min tid. Drog igång Chet Baker på stereon och diskade, småplockade och funderade. Det kändes skönt, fundera på lite projekt som man skulle kunna ta sig till. Även om det vara blir funderingar så använder jag skallen till något kreativt. Det känns skönt.

Hyllan står rakare idag efter en del modifieringar. Har plan på en lösning så den blir riktigt rak.

Måste ha upp mer på väggarna.

