När jag gick hem idag veck jag av och gick längs hamnen. Småbåtarna är borta sedan länge och Nissan strömmade lugnt ut mot havet. det började skymma och det var ganska trivsamt att gå där längs vattnet.

Andra dagen i veckan då jag ska gå 100000 steg. I går blev det 3000 extra steg räknat på de 14300 jag måste göra för att hålla takten. Idag, på grund av ett möte efter jobbet så blev det bara 1600 extra steg. Bra att ha när helgen kommer. Men det blir nog bara denna veckan som jag går så många steg. Sen går jag ner i 10000 steg om dagen igen. Måste tänka på kroppen, och så är det ganska skönt att få lite tid över till att göra annat.

Har börjat registreringen för att validera mina kunskaper. Det ser ut att bli ett hästjobb och jag får nog ta en dag i helgen till att verkligen sätta mig med det i lugn och ro. Trodde jag skulle kunna göra det lite idag på skolan, men annat kom emellan. Men siktet är inställt på att komma in på högskolan till hösten och läsa upp behörigheten till yrkeslärare. Utbildning är aldrig fel.

I morgon ska jag nog försöka gå ut till småbåtshamnen och titta. Sen följa Nissan in till slottsbron innan jag går hemåt. Hoppas det inte regnar.

