Startade valideringen av mina kunskaper i tisdags. Idag ringde de upp mig och kollade så att allt gick bra. Trodde först att något var fel. Men det kändes bra att veta att de vill att det ska bli så smärtfritt som möjligt.

Samtidigt så gör det ju att det plötsligt är verkligt. Jag gör verkligen det här. Jag försöker komma in på högskolan. Vilket gör att jag måste börja ta det på allvar. Avsätta tid till det och fundera på vad jag har gjort och vilka kunskaper jag har som är relevanta i sammanhanget. Det korta svaret är att allt är relevant. Hellre för mycket än för lite. Och gärna fackspråk.

Det snöade när jag gick hem idag. Det roade inte mig. Beställde en Fjällrävenjacka och vax igår. Längtar tills jag får det. Då kan jag lämna paraplyet hemma. Vilket gör att jag har mindre saker att komma ihåg.

Jag steg av Allt Om HIF definitivt. Det var ett svårt val. Det har varit kul och lärorikt även om det har varit jobbigt vissa stunder. Det var ett svårt beslut och det har tagit tid att fatta. Nu när Henke är tillbaka och allt verkar andas nytt hade det varit skoj att vara kvar. Men jag kan inte ge 100% och det skulle inte kännas bra att inte göra det. Så nu är jag supporter enbart igen.

