Sitter och väntar på att På spåret ska börja. Köpte en flaska vin på vägen hem. Strindberg ligger i mitt knä och Elvis ligger på soffans ryggstöd och värmer mina axlar. Det har varit en hektisk vecka.

Nu när jag satt här så insåg jag att jag kommer med största säkerhet fortsätta som lärare. Tänkte just att det har varit en fullspäckad vecka och ibland känns det som att köra huvudet i en vägg. Men jag insåg att när jag vaknar på måndag och ska gå till jobbet så vill jag inte gå någon annanstans än till skolan. Det känns bra. Det finns en del ämnen jag behöver läsa på om. Men det är ämnen som en verkligen kan nörda ner sig i. Materiallära, som jag hatade när jag pluggade, är något som man verkligen kan plöja ner sin hjärna i. Bara man gör det på rätt sätt. Sen är där andra ämnen, som till exempel produktionsteknik som inte är så lockande. Men det är något man får tugga i sig. Och så kan jag nörda ner mig i ritningsläsning, 3d skrivaren, filning och en massa andra saker. Det bästa är att även om man kör in sig på något riktigt nördigt (som jag gjort när jag bestämde mig för att fila ut en kula i en ram) så finns det alltid någon som säger: Häftigt, det vill jag med göra.

Men nu ska jag snart njuta av vinet och På spåret. Jesper Rönndahl är en förebild i det nördiga.

I morgon är det dags för kalas för brorsdottern. Nästa helg är det dags för mormors kalas. Många mil i bil.

