Äntligen fredag igen. Veckorna går fort nu, helt plötsligt är det ljust när man går hem. Eller som idag när man går till tandläkaren. Första undersökningen på många år. Var inne på en akuttid och rotfyllde en tand för tre år sedan.

Tandläkaren visade sig vara en kvinna i slöja, en lätt brytning som gjorde att jag fick lyssna lite mer uppmärksamt. Hon hade ett mjukt handlag och det var inte det vanliga tryckandet och krafsandet som jag har upplevt tidigare. Vackra mörkbruna ögon hade hon också. Två hål och tandsten var vad jag hade. Fick beröm för mitt användande av tandtråd och flourtabletter. Återbesök om några veckor för att laga.

I morgon är det dags att åka söderöver igen. Mormor ska firas med smörgåstårta. Ser fram emot det, lite för mycket känns det som. Har lite att lyssna på i bilen.

Under eftermiddagen har jag lyssnat på lugn klassisk musik. Jag lät spotify ta hand om mixen. Efter ett par tummar upp och några ner rättade det in sig i leden och sen har den fått gå. Mycket pianomusik, det är som balsam för själen somliga dagar. Andra dagar står jag inte ut med det. Är väl ombytlig som de flesta antar jag.

Snart På spåret.

