Hade laddat för melodifestivalen ikväll. Jag var övertygad om att den skulle sändas i radio. Det skulle jag inte varit. Så nu sitter jag här i tystnaden och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Utanför blåser det ordentligt.

Det har blåst mer eller mindre hela dagen. Eller det började på förmiddagen, efter min morgonpromenad. Det kändes i bilen när jag körde. Dryga tre timmar i bil, fram och tillbaka till mina föräldrar kortades ner ganska rejält med Carrie Fishers Wishful drinking i högtalarna. Vilket liv som uppenbarades, och vilken berättarkonst. Fantastiskt.

Mormor var piggare än på länge. Om det var syrgasen eller sällskapet vet jag inte, men hon var glad och alert hela tiden. Hon åt ordentligt och det som verkade vara riktigt illa bara för en dryg månad sen ser nu bra ut. Sen får man inte glömma cancern. Den finns ju där och kan visa sig när som helst. Ändå, hon firade 90år och hon var genuint glad. Det kändes bra. Smörgåstårtan var riktigt god. Fattas bara annat.

Det börjar dra sig mot kvällen för en annan. Nu när melodifestivalplanen gick i stöpet så kan man ju komma i säng i vanlig tid. Dumt att ändra på det när man inte behöver. Skulle ju kunna kolla festivalen på iPaden, men jag är inte SÅ intresserad. Är mest intresserad av att höra låtarna så att man har en chans på melodikrysset det kommande året. Men det löser sig på nåt sätt. Om inte annat så finns ju google.

