Kände mig riktigt seg i morse. Förvisso var jag uppe längre än jag brukar då jag såg att Netflix tagit in Jiro dreams of sushi. En fantastisk dokumentär som gjorde mig sugen på att äta just sushi. Hela förmiddagen var jag seg. Börjar misstänka att den där förkylningen rycker allt närmare.

På vägen till jobbet har jag börjat ta vägen längs Nissan. En bit längs Prins Bertils stig förbi slottet innan jag viker av och genar genom villakvarteren till skolan. Lite längre men nu när det börjar ljusna när jag är på väg till jobbet är det vackert där. Samtidigt som jag kommer bort från bilarna en stund.

Nissan låg näst intill blank när jag gick hem idag. Mycket varmare och fåglarna börjar visa sig i vattnet. Något som jag tror var två sjöorrar kom flygande. Den ena gjorde en stor cirkel över ån innan de fortsatte in mot stan. Svarta och vackra flög de målmedvetet framåt.

Efter jobbet var jag tom på energi. Hungrig på ett sätt jag inte brukar vara, tog jag en omväg in till stan och satte mig på Paulssons med en kaffe och en baguette. Sen blev det lättare att traska hem. Varmt bad med olja i, för den torra huden. Kommer inte kunna hålla mig vaken efter 20.00 idag. Eller så kommer jag bädda trött som fan för att sen piggna till när jag sjunker ner mellan lakanen. Fyra dagar kvar till sportlovet.

Har lyssnat mycket på Thåström idag. Vet inte riktigt vad jag tycker om hans nya låt. Verkar hyllas från de flesta håll och jag måste medge att jag föll för det gospelaktiga i den samtidigt som den är industriell och tung. Men texten blir lite för monoton, för repetitiv. Jag ser fram emot albumet. Han kan ju än.

Ena dagen lugn klassisk pianomusik. Nästa dag Thåström. Det svänger.

