image
Två dagar då man kom hem sent från jobbet. Föräldramöte igår och vakt vid omprov i dag. Det är dock över nu, bara två dagar kvar till sportlov. Ska bli skönt.

Måste sätta mig och gå genom betygskriterier och tolka dem. Eleverna ska arbeta ergonomiskt för att få höga betyg. För det första så kommer de ju få en chock när de kommer ut i arbetslivet om de förväntar sig att allt ska vara ergonomisk. För det andra, hur ska man bedöma det? Böj i knäna, inte i ryggen eller vad? Och det ska ge sänkt betyg? Får nog ta ett snack med mina kollegor om det där.

Det är lustigt egentligen, vissa klasser är på om betygssamtal och kriterier för att nå A. Andra jobbar på och bekymrar sig inte. Den ena gruppen kommer inte få lägre betyg än den andra. Men den första gruppen håller mig på tårna i alla fall.

Lyssnat genom Thåströms nya ett par gånger idag. Jag gillar som sagt det industriella i hans musik, det larmande ljudet i bakgrunden som paras med stilla sång. Det finns ett par riktigt bra låtar på plattan. Hans röst låter som den gjort i snart 20år. Det är mystiskt.

Hade den i öronen när jag gick längs Nissan i morse. Det började ljusna och i hamnen var det liv och rörelse som alltid. Jag gillar min nya väg till jobbet, den är 6-700 steg längre men den är lugnare. I morse var den även halare. Smällar man får ta.

