Alltså jag har inget emot den här dagen egentligen. Det är säkert en mycket trevlig dag. Jag har aldrig haft något skäl att uppmärksamma den bara. Just i dag slog det mig att det skulle vara fint att gå ut och sätta sig på en pub och ta en öl. Det har varit mycket senaste tiden, det känns i kroppen och det är skönt att det är helg och lov nu. Jag vill bara gå ut och sitta ner vid bardisken och dricka ett par öl. Fundera över livet och kanske fördöma ställets taskiga val av musik.

Men det kommer jag troligen inte göra. Mycket för att jag inte riktigt vet vart jag ska gå. Jag vill ha ett ställe med, som Kris Kristofferson sjunger, friendly shadows. Dunkelt, ganska stillsamt med en rimlig volym på musiken. Var finns det stället?

Jag ställde frågan på twitter tidigare och fick inte något svar. Har i och för sig inte så många följare från stan. Att skicka frågan via meddelande till någon som har bättre koll på krogutbudet än jag är ju som att skicka en inbjudan till en kväll på stan. En fråga efter en dryckesbroder. Det är INTE vad jag behöver idag.

Twitter går i spinn sådana här dagar. Ena lägret går all in på att ifrågasätta dagen. Andra lägret omfamnar den och skickar upp bild på bild. Det är en dag. Ta vara på den och gör vad ni vill med den. Lägg inte er energi på att orera om den på twitter. Ni har säkert viktigare saker att lägga energin på. Det har inte jag.

Om jag nu kommer iväg så ska det vara på ett ställe som inte visar melodifestivalen. Alla hjärtans dag och melodifestivaldeltävling på samma dag. Det finns en chans att twitter imploderar ikväll. Det å sin sida kanske inte är helt fel?

Just nu står Ölfiket högst på listan över tänkbara ställen. Aldrig varit där. Misstänker dock att om jag nu ska hitta ett ställe som fyller mina krav och som inte är fullbokat med folk som ska fira den ena eller båda av dagens händelser så får hamnar jag nog på en kinakrog.

Har börjat se om Californication. Six feet under får vänta ett slag.

Klockan är inte ens fem. Jag har gott om tid att fundera på om jag ska dricka öl och i så fall var.

Apropå melodifestivalen, var inte melodikrysset lätt idag?

