Så sociala medier överlevde gårdagen och exploderade inte i hjärtan och sarkasmer. Jag tog mig in till stan och satt vid en bardisk tillsammans med, vad jag tror var, några stammisar. Jag häcklade inte ställets musiksmak, jag körde in hörlurarna och lyssnade på Osslers Stas och Thåströms Den morronen. det var fin musik att dricka öl i ensamhet tillsammans med ställets stammisar.

Idag har det inte blivit mycket gjort. Jag pantade lite flaskor när jag for iväg till affären och så har jag läst lite i Offside. Den där boken om Klas Ingesson måste jag införskaffa. Det behövs porträtt av enkla människor med en ryggrad.

Californication går vidare, inne på säsong två nu. Bra driv fortfarande.

I morgon är tanken att jag ska ta tag i mig själv igen. 100000 steg ska gås den kommande veckan, utmaningen är antagen. Bör inte bli så svårt, hoppas inte vädret ställer till det.

Strax dags att göra middag känns det som. Har en bit entrecote som väntar på att tillredas. En flaska vin lockar i hyllan. Tillsammans med lite klyftpotatis så kan det bli bra. Behöver ju inte hoppa ur sängen i morgon tack och lov. Jag har ju mina steg att tänka på.

Idag hade det varit fint med någon att prata med. Tankar om livet och världen. En söndag i februari som dessutom är grå och blåsig hade varit perfekt för det. Speciellt med tanke på händelserna i Köpenhamn i går kväll.

Jag är knepig på det viset, sådana här tillfällen hade jag gärna haft någon här. En kvinna att dela livet och tankarna med. I morgon är den känslan över och jag kommer vara mitt vanliga jag igen, som är fullt nöjd med att stänga dörren om mig och vara tyst. Antagligen är jag inte så svår som jag själv får mig att låta.

