Lyckades somna ganska smärtfritt igår. Blev väckt ett antal gånger av Elvis som tydligen tyckte att matskålen var lite för tom. Man kunde ju se botten på den på något ställe. Det kopplade jag inte förrän i morse när jag kom upp. Kunde med andra ord räddat ett par timmars sömn i natt. Förhoppningsvis blir det bättre i natt.

Ingen semla idag. Har väl ätit min beskärda del redan antar jag. Var på väg in till stan men andra mer trängande behov gjorde att jag fick vända och gå hem igen. Lika bra det antar jag.

När jag såg lovet komma mot mig så såg jag ett tillfälle att städa, röja och göra i ordning. Ta tag i det som annars bara blir liggande. Nu så här på lovets andra dag kan jag säga att det enda jag tagit tag i är tittandet på Californication. Men det gör jag å andra sidan med inlevelse. Får väl vara glad åt det lilla antar jag.

Vaden krampade mindre idag, vilket givetvis är skönt. Återstår att se om det var för att jag valde att gå i kängorna idag. Igår hade jag gympaskor på mig. Det lilla extra stödet kan ha gjort sitt till att det kändes bättre idag. Hoppas inte. Hoppas att det är på väg att försvinna helt. Är inte riktigt i det läget att jag kan vila ett par dagar och sen komma igång igen. Risken är att jag inte kommer igång alls. det skulle vara dåligt.

Vädret gör sitt bästa för att inspirera till inomhusaktiviteter. Synd bara att min hjärna inte kopplar det till städning lika snabbt som den tänker tv-serier eller sova.

Den Allsvenska premiären rycker allt närmare. Det ska bli spännande att följa HIF i år. Det är ett spännande lag de verkar få till, hur de nu lyckas med nyförvärv som borde kosta en hel del pengar. Henke effekten kan ju vara en bidragande orsak förvisso. Det kan ju locka en del spelare. Frågan är hur långt det räcker under säsongen. Jag är spänd.

