Så jag tog mig ut efter många om och men idag. Det blev galgberget till slut, åter igen. Kalla vindar från sydväst gjorde ju att en promenad längs stranden inte kändes så lockande. Ingen kramp idag så det blev två varv. Det och att jag tog en runda inom affären gjorde att jag landade på 15400 steg.

Sen landade jag på soffan och sov bort eftermiddagen efter ett varmt bad. Misstänker att den där förkylningen bråkar med mig och vill inte att jag ska vara för pigg. Jag skyller på den när det kommer till den uteblivna städningen. Samtidigt är det ju ett tecken på att jag borde vila mer. Men jag måste just nu hålla disciplinen uppe och gå mina steg annars vet jag inte om jag kommer igång igen.

Så en S-politiker var ute och köpte sex. Säger sig vara förstörd och att det aldrig hänt tidigare. Kan ju mycket väl stämma förvisso. Han vill inte att hans familj och kollegor ska få veta något. På ett sätt så kan man ju förstå honom, när man gör något monumentalt dåligt så vill man ju inte att andra ska få veta. Och han tycker ju att lagstiftningen är bra. Han gillar ju inte prostitution egentligen, han gillar inte att man utnyttjar människor på det viset. Se för fan till att stå för vad du gjort. Inte så att jag tycker att han ska gå ut med bild och namn i tidningen. Familjen däremot, där måste du stå upp och ta smällen. Hellre det än att de får veta det genom någon annan.

Jag har börjat inse att jag alltmer börjat tröttna på twitter och facebook. Egentligen är det två olika problem även om de spiller in på varandras områden mer och mer. Twitter är som gjort för att missförstås. Det som skrivs verkar skrivas för att kunna tolkas och de som läser är inte sena med att göra just det. För att svara på ett sätt som inte behöver någon tolkning och allt rullar på.

På facebook är det de eviga klickjagande siterna som stör. ”Hunden och katten var ovänner, du kan inte tro vad som hände sen! Klicka och se mer!” Det känns som att vi skulle kunna göra något mer av det. Vad vet jag däremot inte. Så jag antar att jag ska vara ganska tyst jag med. Det har ju kommit en del länkar från mitt håll också och jag har misstolkat en del tweets under min tid på twitter. Så jag kommer finnas kvar där ute ett tag till. För att se var det tar vägen.

När jag stängde tvn så var det ju i förvissningen att Netflix, HBO nordic och Viaplay fanns där och fångade mig. Jag kunde komma bort från det där bruset som tog så mycket tid och genom att inte ha någon tv tvingade jag mig själv till medvetna val om vad jag ville se. När det kommer till sociala medier är det lite svårare. Där finns ju sådant som är bra och sådant som jag uppenbarligen stör mig fruktansvärt mycket på. Problemet är ju att där kan jag inte på samma sätt välja ut godbitarna. Jag får väl se till att hålla rent i mitt flöde antar jag.

Så är påskfastan över oss. Fram till påsk ska det undvikas socker i formerna godis, läsk, kakor och liknande. Även kolhydrater står högt på listan av saker som ska undvikas. Jag kommer inte vara fullständigt rabiat, men jag måste rycka upp mig. Vilket inte kommer bli så svårt med tanke på hur jag har ätit den senaste tiden. Men nu är det slut med det.

