Det känns som att det borde vara söndag. Kan ha att göra med att jag tvättar, något jag ofta brukar göra på söndagar. Har dessutom en skinkstek i ugnen, blir det mer söndag än så? Februari är som en lång söndag, speciellt när det är det gråa regniga disiga vädret som visas upp idag.

Försöker komma underfund med mamman och döttrarna. Kommer inte så långt med det. Äldsta dottern ska eventuellt sammanföras med en syster, eller om det var en halvsyster. Bara yngsta dottern ska ha ofullständig skolgång. Även om det är skönt att det inte var en Fritzel-variant så är det ändå en snårig historia. Svårt med några som mitt bland alla andra kan leva så helt annorlunda än resten av oss. Hade varit lättare att greppa om det var en stuga mitt ute i skogen. Som sagt, det känns som att jag inte kommer någon vart med det här men det är intressant. En söker ju att förstå.

Just sådana här dagar brukade jag lägga på tvn. Kanske är det just detta som gör att det känns som söndag. Att jag inte har något att göra, jag måste komma på något själv. Då sätter jag mig här.

Börjar undra om färgbanden till min skrivmaskin har kommit på villovägar på väg från Spanien. Inte för att det är så speciellt bråttom, ingen stor roman som väntar på att hamras ut. Snarare tvärt om, känns som att jag inte har varit så här långt ifrån skrivandet (förutom i den här formen) på väldigt länge. Eller så är det bara det att jag inte gett mig tid och möjlighet att skriva. Att jag väntar på de där bra orden.

Dags att byta skiva.

