Sista timmarna innan man ska tillbaka till jobbet. Det ska bli skönt. Rutiner och allt sånt där.

Vädret har varit betydligt bättre idag, solen har hittat fram igen, om än bara i kortare glimtar. Hoppas det håller i sig.

Klockan tickar. När det blir tyst och stilla hörs den så högt och tydligt. Andra gånger märker jag den inte, även om det är tyst. Det är, oftast, ett lugnande ljud. Som om det på något sätt bevisar att jag lever.

När jag ligger vaken mitt i natten vill jag bara slå sönder klockjäveln.

Så man har inte bestämt sig för om man kan ställa upp den där damen med handväskan som staty. Manar till våld eller nånting. Samtidigt går det jättebra att på tv visa två personer som går in i en bur i det enda syftet att se vem som kan ta emot och dela ut mest sparkar och slag. En avbildning av en kvinna som tog ställning mot nynazismen däremot, det är farligt.

Jag brukar vara bra på att släppa sånt där men det är för dumt för att det ska passera.

Fotbollssäsongen är igång igen. Första matcherna i Svenska Cupen är spelade. HIF är fortfarande på träningsläger och spelar inte förrän nästa helg. Halmstad fick bara oavgjort mot Västerås och en vinst för HIF sätter ju press på de andra lagen.

Snart är det dags att åka till Olympia igen.

