Allt verkar fint och bra med datorn. Den har blivit snabbare, å andra sidan så kommer den ju bli mer och mer långsam i takt med att jag lägger in de program jag behöver. Den blir fortfarande något varm. Får nog se till att öppna upp den och rengöra lite fläktar och flänsar. Kanske även köpa lite kylpasta och lägga på.

Jag borde sova just nu. Det var något som kroppen inte ville. Så i stället för att ligga och snurra i sängen så satte jag mig här. Dumt antagligen, skulle nog somnat snabbare om jag låg kvar, men jag ville veta hur det stod till med min dator. Nu sitter jag och lägger in lite program. Nyttiga saker så jag kontrollera om det kommer virus och saker i datorn. Sådant vill jag inte vara utan.

Just nu känns det dock som en dum idé. Det verkar ta lite längre tid än jag planerat och med tanke på hur mycket den här datorn låter så är det inte riktigt läge att låta den vara i gång och försöka sova. Det är bara att stå ut antar jag. Stå ut och dricka massor med kaffe i morgon bitti.

Jag har under de senaste veckorna lagt av med att köra morgonträning. Funderar på att börja igen. Armhävningar och situps. Tidigare använde jag appen Just 6 weeks och det kändes som att det gjorde gott. I alla fall för ryggen, vilket nog får tillskrivas situpsen. Ska försöka komma igång med det igen. Borde lägga in en start redan i morgon.

När jag satt och tittade på Mad Men tidigare så började jag fundera på att skaffa mig en reservoar penna. Började surfa runt och hittade en vacker penna. För 850kr verkar den vara en ganska vettig penna. Innan jag skickade iväg beställningen så funderade jag en runda till. Behöver jag verkligen en penna för 850kr just nu. Nä just det. Så den får någon annan köpa och jag får drömma om den.

Och det är nog precis vad jag ska göra nu. Lägga mig och drömma om hur en Pelikan M200 Tradition låter mot papper. Ja jag är nog lite skadad.