Det var en vacker syn som mötte mig när jag gick till jobbet i morse. När jag går in mot stan så har jag soluppgången i ryggen och i morse tjocknade molntäcket gradvis in mot stan. Vilket gjorde att himmelen var mörk i morse, men Trade Center i Halmstad reflekterade morgonljuset snyggt mot den mörka fasaden. Försökte ta ett foto på det men det fanns inte en chans att man skulle få med den fantastiska effekten.

När jag gick från jobbet lyssnade jag på den fantastiska podden DJ 50spänn. Det var redan tidigare bestämt att jag skulle gå in till Myrorna för att se om där fanns några billiga skivor att fynda. Så i podden spelas låten Wishing Well med Terence Trent D’arby och precis när de avar den så bläddrar jag fram just den skivan i en skivback. Det var bara givet att den skulle följa med hem. Andra skivor som fick följa med var en Hasse Andersson, en Chopin pianosamling och konsertversionen av Mozarts Trollflöjten. Så även om jag inte ser på melodifestivalen så håller jag en tumme för Hasse ikväll.

Innan jag tog mig hem så var jag tvungen att handla lite nödvändigheter också. Så det blev en tur inom maxi. Bokrean har ju dragit igång. Det slutade med att Petter Alexis bog 16 rader och boken 501 saker du borde lärt dig om filosofi landade i min bokhylla. Jag borde inte gå nära en bokrea på många år. Det finns tillräckligt med olästa böcker i min bokhylla redan.

Så nu ska jag fira fredag med att betala mina räkningar. Det är livet på en pinne.

Glöm inte att rösta på min blogg på besökstoppen! Jag ligger ju sist!

