När jag satt där på fiket i förmiddags så kändes det som att jag hade hur mycket tid som helst. Vädret var gott och jag kunde i lugn och ro strosa runt på stadens gator. Nu funderar jag lite på var tiden tog vägen.

I takt med att mörkret sänker sig så blir jag tröttare ikväll. Kanske skulle jag bara slå bort mina tankar om vad jag egentligen gjort med den här dagen och helt enkelt sätta in den på kontot för avslappnade sköna dagar. Om jag bara kunde få hjärnan att gå med på det.

Jag höll i ett par anteckningsböcker men jag satte tillbaka dem igen. Det finns tillräckligt med oskrivna blad i mitt hem än så länge.

På måndag får jag min reservoarpenna. Då är det hög tid för mig att lära mig skriva vackrare. Vackert tror jag inte jag lyckas med men kanske kan detta inköp sporra mig till att skriva lite vackrare. Bara en liten förändring skulle göra en hel del i mitt fall. Skärper jag mig så kan jag få handstilen att se vettig ut, läsbar, det jag vill få till är lite konsekvens. Att min handstil ska se någorlunda lika ut hela tiden.

Så har jag börjat kolla på den tredje säsongen av House of cards. Vilket betyder att MadMen får stå tillbaka några dagar. House of cards har blivit något jag känner att jag måste se. Oklart varför egentligen då jag inte diskuterar den med någon och jag tycker inte den är så där jättebra heller. Den har trots allt någon form av dragningskraft på mig.

Någon skrev på twitter idag: ”Superkraft man lär sig som pedagog: att ganska ofta bara kunna bestämma sig för att man inte ska tänka på en sak mer just då.”
Det där är något jag verkligen önskar att jag kunde redan nu. det är väl så som det står skrivet ovan. Det är något man lär sig. Det känns som att jag måste börja öva.

