imageHade hoppats att den skulle komma redan innan helgen, men idag hade jag lite extra brått från jobbet. Min Lamy Safari hade kommit och väntade på mig. Så nu är jag redo att ta mig an konsten att skriva med reservoarpenna. Så återstår det bara att se om jag kan lära mig att skriva vackert. Ska nog fundera på att köpa en lite tunnare spets. Känns som medium var lite för bred. Vill nog ha lite tunnare linjer.

På tv-seriefronten så börjar det hopa sig nu. I fredags kom ju House of cards och i dag visade det sig att Netflix fått in American horror story: Coven. Så det blir fullt upp. Samtidigt har ju fotbollssäsongen börjat dra igång och jag har fått min nya penna. Det känns som att jag inte kommer ha så svårt att hitta på saker fram över. Synd bara att man har jobbet som kommer in och stör.

Så jag började med Blogg100. Ett inlägg om dagen i hundra dagar. Hörde talas om det för ett par år sedan och då var jag lite sugen på att hänga på. Problemet var bara att jag hörde talas om det när det hade gått två eller tre veckor. Då kändes det inte så kul. Nu är det ju bara en dag som jag missat och det känns lite mer rimligt. Ska bli skoj att se vad det mynnar ut i.

I morgon väntar besök hos tandhygienisten. Det ser jag inte riktigt fram emot. I och för sig så handlar det inte om att borra och jag har ingen tandläkarskräck heller men det är ändå pengar som ska ut. Å andra sidan så lägger jag ju dem på att ta hand om mig själv så det är väl vettigt antar jag.

 

