Tandhygienisten på morgonen. När jag fått sådant beröm för min tandhygien av min tandläkare för bara några veckor sedan så trodde jag att det skulle fortsätta idag. Det blev bara delvis så. Fluortabletten som jag tar efter lunchen kunde jag strunta i, Listerine är skräp och jag borde skaffa en mellanrumsborste.

Efter infärgning, skrapning, putsning, blästring och polering så blev jag 900 spänn fattigare och omdömet var väl över lag bra. Om jag lovade att byta munskölj. Så det är gjort.

Sen iväg till jobbet. Det som för en vecka sen såg ut som en ganska trevlig dag blev i går förbytt till en stressig dag istället då min kollegas far dog hastigt. Fruktansvärt givetvis, min kollega var hemma igår och vabbade men hans bror kom in och pratade lite. Hade haft kramper i bröstet och varit på akuten i helgen. Bara några timmar senare fick jag veta att deras far gått bort.

Det är något man ofta säger om döden, att den får en att tänka till. Fundera på vad som är viktigt i livet. Personligen har jag sådana tankar ganska ofta, inte bara när någon dör. Samtidigt så driver man sig själv ganska långt ibland. Speciellt på skolan, det blir ett stort glapp om någon skulle vara borta, många saker som ska täckas upp. Därför så känner man inte efter så mycket.

Även om det blir ett par stressiga dagar så hoppas jag att min kollega kan stanna upp och ta hand om sig själv och sin familj några dagar. Jobbet kommer finnas kvar och inget livsviktigt hänger över oss just nu.

I morgon är det dags att ta sig ner till Olympia och titta på fotboll igen. Äntligen, måste jag säga. Det blir också första gången sen innan jullovet som jag tar bilen till jobbet. Kör direkt ner. Ställer mig på gamla södra ståplats och ser HIF ta sig an Syrianska. Det ska bli kul, även om det blir en lång dag. Det är värt det.

Hoppas att mina spetsar till reservoarpennan kommer i morgon också, kommer knappt hinna testa dem men jag vill ha dem nu. Medium spetsen är för bred för mig. För mycket bläck i förhållande till min handstil. Det ser bara ut som en enda röra. Det är dock en fantastisk upplevelse att skriva med den.

Vinden låg på från fel håll i natt. Lät som om det var storm ute, men det är bara som det låter när den lyckas pricka rätt. Kunde inte somna förrän runt halv ett, nu är jag ganska mör. Förhoppningsvis har vinden vridit lite på sig idag. Oavsett kommer jag nog kunna sova.

