imageSå blev det äntligen fredag. Den här veckan har gått i ett rasande tempo men vi har fått ihop det i alla fall. Det har märkts att när något händer så ställer de olika lärarna runt om upp och hjälper till. Vilket har känts skönt för mig som ny när man plötsligt har en kollega som mister någon nära. Det har känts skönt att kunna säga att han kan ta den tid han behöver, arbetet är plötsligt oviktigt.

I måndags beställde jag två spetsar till min reservoarpenna. Hela veckan har jag gått och kollat om de har ändrat status på ordern till skickad. Det hände först idag. Så jag var ganska trött på den där butiken när jag gick från jobbet idag. Jag ville ju ha mina spetsar nu i helgen så jag kunde testa dem ordentligt.

Tog vägen om Emmanus för att kolla in deras utbud på vinyl. Det var inte riktigt lika mycket som på Myrorna men å andra sidan kostade skivorna bara en tia och bland annat den ovan fick följa med mig hem. Bra kvalitet på skivan måste jag säga, både musiken och på den fysiska skivan, inte mycket knäpp och knaster.

När jag kom hem så tog jag ett långt kliv in över hallmattan, för det hade kommit lite post. Bland annat ett kuvert från pennshoppen. Mina spetsar hade kommit, antagligen hade de glömt att ändra status på ordern bara. Nu kan jag ägna helgen åt att skriva och drömma om nya pennor. Det känns som att det är en farlig värld att ge sig in i. Det finns ju alltid behov av en ny penna. Synd bara att priserna går upp ju mer man gräver ner sig i det där träsket.

