Vaknade med en känsla av feber i kroppen, bara en svag feber men samtidigt så var det en känsla av att idag vill jag inte göra något över huvud taget. Men så kan man ju inte ha det tyvärr. Måste ta tag i tvätten och jag borde städa. Har en hel del att stå i men ingen direkt ork att göra det. Får väl se vad, utöver tvätten som blir gjort.

I morgon är det match igen. Halmstad kommer på besök och efter insatsen mot Syrianska senast så kan det bli en nagelbitare. Hoppas HIF rycker upp sig.

Sitter och väntar på melodikrysset. Det får bli en promenad sen, måste ut och röra på mig lite även om jag inte känner för det.

Det sköts här ute i de östra delarna av stan i veckan. Inte jättelångt från mitt men ändå känns det inte speciellt osäkert här. Det har ju varit en hel del bråk och stök här genom åren, men jag vet inte, kanske förtränger jag bara det eller så är det bara tidningarnas svarta rubriker som gör att man tycker att man borde vara rädd här.

Det är så härligt med kommunen. De mer eller mindre bränner pengar på en halv skola som står tom och hålls varm. Vi som bedriver utbildning drabbas givetvis av en härlig kapning av budgeten. Det känns skönt när det äntligen börjar kännas som att det är på väg åt rätt håll. Vi försöker få till en modern utbildning men nu måste det bromsas bara för att politikerna har misskött frågan om renoveringen något fruktansvärt. Misstänker dock att de inte drabbas av samma nedskärningar. Härligt att veta att renovering av maskiner kostar för mycket. De verkar inte förstå vad det kostar att köpa nytt.

Släppa jobbet var det ja.

