Idag var det dags för Stora upptäckardagen. Den anordnas för att få ungdomar intresserade av teknik. Jag och en elev stod och gjorde namnskyltar. Något jag inte trodde skulle vara så populärt. Det var inte några avancerade saker, men det verkade sprida sig som en löpeld att vi gjorde det där. För alla skulle ha. Vi fick ut ca 130st namnskyltar under dagen. Vi kunde säkert ha gjort minst lika många till om alla som ville ha skulle fått vars sin skylt.

Det blev ingen rast. Vi fick en fralla på morgonen och en kopp kaffe, det var allt. Det serverades lunch och tanken var att vi skulle ätit då men trycket var för stort. För att alla på listan skulle få sin skylt innan vi stängde så var vi tvungna att jobba på. Det gjorde ju i och för sig så att man inte riktigt märkte av bristen på lunch. Jag hann inte tänka på det ens.

Nu har jag strukit tvätten och nu ska jag strax sjunka ner på soffan och andas ut.

Har fått en ny spets till min reservoarpenna idag. En EF spets. Så nu har jag två pennor att leka med. Har fyllt upp den senare med bläck från flaska. Enda problemet är att det känns som om den släpper ifrån sig lite mer bläck än jag vill. Linjerna blir lite bredare med denna pennan än med den andra som jag har. Det är lite irriterande, men inget jag orkar tänka på just nu.

Tänk att det kan vara så kämpigt att stå på en mässa med massa skolbarn.

