Det var ju ett tag sen jag skaffade mig en skivspelare nu. Jag har mest gått runt på Myrorna och liknande butiker och handlat på mig billiga skivor. Min hörsel är inte så bra att jag känner att det är värt att lägga pengar på det perfekta soundet.

Mycket av det jag har köpt på mig är sådant som jag har lyssnat på när jag var yngre. Det slår mig nu när jag lyssnar genom gamla skivor som jag inte hört på många år att jag helt plötsligt inte förstår hur jag kunde gilla vissa låtar. Däremot andra låtar framstår helt plötsligt som pärlor jag tidigare har missat, men de gamla favoriterna blir jag ibland tvungen att hoppa över.

Samtidigt så måste jag säga att många av de låtar jag gillade när jag var yngre står sig än idag. Jag vet inte riktigt varför jag ville påpeka det, kanske för att visa att mitt yngre jag inte var helt fel ute trots allt.

