imageDet var en härlig morgon att gå till jobbet. Även om jag var trött från gårdagens mässa så var det en skön promenad. När jag gick där längs Nissan så kom det en man på cykel. Han parkerade och plockade av sig sin ryggsäck med en liten stol på och fällde ut den. Sen plockade han fram sitt fiskespö och började göra sig redo för att pröva lyckan. Det såg skönt ut.

Det sägs att det är våren som gör det värt att vara lärare. Just nu känns det bara som att det är stress. Allt ska hinnas med och sakerna hänger över en hela tiden. Kanske är det bara nu när det snart är dags för UF mässa och alla som håller på med något i verkstan till det är igång för att få fram så mycket saker att sälja som möjligt. Och man vill ju hjälpa till i största möjliga mån. Så jag var ganska tröttkörd när jag gick från jobbet i eftermiddags.

När jag går längs Nissan så ser jag att mannen som kom på morgonen för att fiska, fortfarande är kvar och kastar ut gång på gång. Jag blev mer än lite avundsjuk och då är jag inte så jätteförtjust i fiske.

 

 

