Så nu har man landat hemma igen. Allt gick bra på vägarna och katterna kunde jag ganska enkelt lura in i buren idag. Värre blir det när jag ska hämta hem dem, då är de mer på sin vakt och har betydligt mycket mer plats att gömma sig på.

Väl hemma igen så hade jag tagit beslutet. Det blir en penna till. En Lamy AL star Ocean Blue. Istället för den Lamy safari jag redan har så har den här en kropp i aluminium, vilket känns passande med mitt yrke. Den ska dessutom vara något större och det gör att den borde vara perfekt för mig att sätta upp i fräsen och gravera in mitt namn. Blir det bra så har man ju en perfekt personlig gåva till folk i framtiden.

Sitter i tystnaden och väntar på att melodifestivalen ska dra igång. Har inte bestämt mig om jag ska fixa till ett par dry martini eller om jag ska hålla mig till öl. Vet inte heller vad jag ska hitta på under tiden. Det känns lite fel att bara sitta rakt upp och ner och lyssna på radio. För den sänds väl på radio också? Deltävlingarna har ju inte gjort det men finalen sänder man väl?

Ah det gör den, från klockan 20.00 i P4. Kvällen är räddad och framtida lösande av Melodikrysset kommer vara något lättare om jag åtminstone har hört låtarna i finalen. I alla fall inbillar jag mig det. Hasse är ju min favorit men jag har som sagt inte hört låten än.

Mot köket för här ska blandas martini!

