Sitter och väntar på att melodikrysset ska börja. Måste ju hålla traditionen vid liv. Sen blir det en roadtrip till mina föräldrar. Katterna har ännu inte kommit på att något ska hända och jag gör mitt bästa för att de inte ska avslöja mina planer innan jag fångat in minst en. Det kan bli en hård kamp.

Jag ser fram emot turen till mina föräldrar. Drygt en och en halv timme i bilen och jag kan inte göra så mycket annat än att sitta still och lyssna på en podd eller två. Det kommer bli en lugn dag. Ska försöka vara hemma till melodifestivalen drar igång på radion. Kanske blir det en Dry martini också för att festa till det lite. Jag har ju redan min favorit klar. Hasse är min vinnare och då har jag inte ens hört låten.

Har hört den där Groupie låten som alla försöker säga handlar om att ta foton. Jag hävdar bestämt att den handlar om att ta något helt annat.

HIF tar sig an Göteborg i Cupen. Något jag tyvärr troligen missar. Får se om den kanske sänds i radion, eller kanske får man en rapport eller två där. Hoppas de spelar ut göteborgarna ur tävlingen.

