image

Jag har ett mål, varje vecka under tio veckor ska jag gå minst 100000 steg. Det blir en miljon steg. Detta är den sjunde veckan. Igår åkte jag hem till mina föräldrar för att lämna katterna hos dem. Det gjorde ju att sex timmar försvann där jag inte kunde gå. Jag hade efter gårdagen 21000 steg kvar att gå för att nå 100000 steg denna veckan. Det var väl inte så att jag kände att det skulle gå. Som referens kan man ju nämna att 10000 steg för mig är ca 8km och det tar normalt ca 1,5 timme att gå.

I morse när jag vaknade var det dock bra väder ute så jag tänkte att det kunde ju vara värt ett försök. Här i stan har de ett par slingor som är uppmärkta, Hjärtats stig tror jag de kallar dem. En är på galgberget och är 4km och runt ytterdelarna i stan går en som är en mil. Så jag började traska.

Jag lyssnade på The Pen addict och tiden rullade på fort. Stegen med för den delen. När jag kommit drygt halvvägs så vek jag av och gick in mot stan för att ta en fika. Det kändes som att jag var värd det då. Sen via en affär för att handla lite nödvändigheter så bar det hemåt. Det blev drygt 22000 steg. Landade på soffan och kände mig nöjd med min insats när jag plötsligt kom på att jag hade en anledning att gå till affären. Jag skulle ju köpt tandkräm. Det hade jag glömt bort så det var bara att dra på sig skorna igen.

Nu ska jag inte samla fler steg idag. Har över 26000 steg och nästan två mil bakom mig idag. Någon måtta får det vara. En nackdel med det här är ju att jag lyssnar väldigt mycket på den där podden och den får mig att vilja handla mer pennor och anteckningsböcker. Det är inte bra för min ekonomi.

