Nyss hemkommen från jobbet och jag är riktigt trött. Hade problem, återigen, att sova i natt. Misstänker att anledningen stavas socker. Har varit dålig på att hålla mig undan från det den senaste tiden.

Hade hoppats att min penna hade kommit idag. Behöver ett litet projekt att ta tag i just nu. Hade varit härligt att få känna lite på den där aluminiumpennan och planera hur gravyren ska se ut. Det får vänta en dag till, minst. Hade som sagt behövt det i dag känns det som. Möte efter jobbet och det är inte alltid så pigga och uppsluppna möten tyvärr. Det är ju en del som ska dryftas och tas tag i och det är ju bra att det görs, men jag skulle behöva någon distraktion från det om kvällarna. En ny penna hade varit perfekt men jag får väl klara mig med Netflix och American Horror Story ikväll. Lär ju inte sitta uppe så länge, kommer somna som en stock i kväll. Hoppas jag i alla fall.

Har nu ändrat min promenadväg till jobbet. Istället för att gå under järnvägen ska jag börja gå över den. Det är ett sätt att komma ifrån trafiken lite att välja gångbron över järnvägen istället för underfarten, då slipper jag alla bilar som stör min poddlyssning till och från jobbet också. Undviker ett par korsningar som är ganska trafikerade och får en vackrare väg till jobbet. Så jag vinner på det även om jag får jobba lite extra för det.

Härligt meddelande från hantverkarna som ska in i lägenheten och jobba. Planen var att de skulle komma på onsdag så jag åkte ju iväg med katterna till mina föräldrar. Idag låg det en lapp om att de inte kan komma på onsdag. De ska höra av sig senare när det blir aktuellt. Får ringa dem i morgon i så fall får jag ringa mina föräldrar och eventuellt meddela dem om att de får vara kattvakter någon vecka extra. Är inte så road just nu, men å andra sidan, alla kan få förhinder så jag ska inte irritera mig för mycket på det.

